pracoviště Střední zdravotnická škola
 Střední odborná škola energetická a stavební, Obchodní akademie a Střední zdravotnická škola, Chomutov, www.esoz.cz
 
  
 
  
    
      Činnosti metodika prevence rizikového chování ve školním roce
      2011/2012
    
    
      Metodik prevence: Mgr. Marcela Malíková
    
    - 
      Stanovení konzultačních hodin metodika prevence (v případě potřeby kdykoliv) 
       Marcela Malíková - čtvrtek 12.45-13.30, marcela.malikova@szscv.cz
     
    
    - 
      Zpracování minimálního preventivního programu rizikového chování
    
 
    - 
      Propagace zdravého klimatu a kladných interpersonálních vztahů ve
      škole z důvodu minimalizace výskytu rizikového chování.
    
 
    
    Činnost metodika prevence rizikového chování bude zaměřena na
      tři roviny:
    
      - žáky
      
 
      - rodičovskou veřejnost a přátele školy
      
 
      - učitele      
 
      
Aktivity zaměřené na žáky
      - řešení aktuálních problémů žáků
      
 
      - seznámení s nabídkou volnočasových aktivit pro studenty pořádaných
      školou (kroužky,knihovna aj.) – na nástěnce, prostřednictvím třídních
      učitelů
      
 
      - seznámení s možností účasti v různých soutěžích pořádaných školou
      (např. literární a pěvecká soutěž, sportovní soutěže, soutěž v PPP, SOČ
      atd.)- nástěnky, prostřednictvím třídních učitelů
      
 
      - příprava přednášek a besed pro studenty – viz MPP(nabídku lze
      rozšířit dle aktuálních požadavků a potřeb žáků a školy o nabídky
      jednotlivých vzdělávacích středisek a sdružení)
      
 
      - seznámení se školním řádem prostřednictvím třídních učitelů
      
 
      - účast žáků na charitativních akcích, veřejně prospěšných sbírkách –
      viz MPP
      
 
      - příprava PEER programů
      
 
    
    
      Činnosti zaměřené na rodičovskou veřejnost a přátele školy
    
    
      - seznámení rodičů a přátel školy s vedením školy, s výchovným
      poradcem, s metodikem prevence rizikového chování (osobně při
      třídní schůzce, prostřednictvím třídního učitele, nástěnky)
      
 
      - informace o možnosti využití konzultačních hodin při řešení
      výchovných problémů žáků (prostřednictvím třídních učitelů a nástěnky)
      
 
      - seznámení s metodickým pokynem k omlouvání absence žáků
      
 
      - seznámení se školním řádem
      
 
      - příprava osvětových materiálů pro třídní schůzky rodičů
      
 
      - schůzky s metodikem prevence a třídními učiteli skupinové i
      individuální dle aktuálních požadavků
      
 
      - pravidelná aktualizace informací na www stránkách školy a na nástěnce
      metodika prevence
      
 
    
    
      Informace pro učitele
    
    
      - schůzky s třídními učiteli dle aktuálních požadavků
      
 
      - zjišťování aktuálních problémů v třídních kolektivech
      
 
      - zjištění požadavků vyučujících na vzdělávací a přednáškové programy
      
 
      - přednáška pro vyučující: Jak rozpoznat problém ve třídě?
      
 
      - doporučení využívat sociodiagnostických her pro třídní kolektivy
      
 
      - dle potřeby lze provést dotazníkové šetření
      
 
      - doporučení zařazovat problematiku rizikového chování do
      jednotlivých předmětů